Anabilim Dalımızın kurucu üyelerinden olduğu Uluslararası Japonoloji Öğrenci Forumu'nun dördüncüsü, 10 Aralık 2025 Salı günü çevrim içi platformda başarıyla gerçekleştirildi.
Akademik iş birliğinin güçlü bir örneği olarak, kurucu üyeler ÇOMÜ (Türkiye), Sofia University St. Kliment Ohridski (Bulgaristan), Moscow City University (Rusya) ve Al-Farabi Kazakh National University (Kazakistan) ev sahipliğinde düzenlenen foruma; bu yıl ilk kez katılan Bakü State University (Azerbaycan) ve University of Tehran (İran) üniversiteleriyle birlikte toplam 6 ülkeden katılım sağlandı.
Forumun bu yılki ana konusu, güncel eğitimin en önemli başlıklarından biri olan Yapay Zeka (YZ) ve bu teknolojinin Japonca öğrenim sürecindeki rolü oldu. Etkinlik boyunca, 6 farklı ülkeden toplam 24 Japonoloji öğrencisi kendi araştırmalarını ve deneyimlerini aktarma fırsatı buldu.
Öğrenci sunumları, YZ'nın Japonca eğitimindeki rolünü çok boyutlu olarak ele aldı; bu kapsamda YZ'nın dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dört temel Japonca yeterliliğinin gelişimine katkıları, Japonca öğrenimine yönelik güncel mobil uygulamaların kullanımı ve Japonca Yeterlilik Sınavı (JLPT) çalışmalarında YZ araçlarından faydalanma yöntemleri detaylıca incelendi.
Japonoloji öğrencileri, YZ'nın öğrenimdeki konumunu vurgularken aynı zamanda önemli etik uyarılarda da bulundular. Sunumlarında, Japonca öğrenirken “YZ bağımlılığı”ndan kaçınılması ve akademik çalışmalarda dürüstlük ile etik prensiplerin gözetilmesi gerektiğinin altını çizdiler. Bu yaklaşımın, yapay zeka kullanımından doğabilecek birçok riski en aza indirmede ve önlemede kritik bir adım olduğunu belirttiler.