Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Japon Dili Eğitimi Anabilim Dalı

The Nippon Foundation Fund for Japanese Language Education Program (NF-JLEP)

 

 

NİPPON ZAİDAN-ÇOMÜ JAPON DİLİ EĞİTİMİ FONU PROGRAMI (NF-JLEP)

Nippon Foundation Japon Dili Eğitimi Fonu (日本語教育基金, The Nippon Foundation Fund for Japanese Language Education “NF-JLEP”)Japon dili eğitimini geliştirmeyi amaçlayan küresel bir programdır. 1994 yılında Nippon Foundation tarafından kurulan fon ve 6 ülkede 11 üniversitedeki Japon dili eğitimi bölümlerine fon desteği sağlamaktadır. Japon dilini öğrenen öğrencilerin, yabancı dil olarak Japonca öğreten öğretmenlerin temel becerilerini geliştirebilmeleri, Japon dili öğretiminde materyal geliştirebilmeleri gibi bölgelerin ihtiyaçlarına göre Japon dilinin öğretilmesi sürecine fon desteği sağlanmaktadır.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi Japon Dili Eğitimi Anabilim Dalı olarak, 1996 yılından itibaren bu prestijli küresel ağın önemli bir parçası olarak öğrencilerimizin nitelikli öğrenim süreçlerini güçlendirmeye devam etmekteyiz.

Nippon Zaidan (The Nippon Foundation) tarafından 1996 yılında başlatılan bu fon sayesinde, 2020 yılına kadar lisans öğrencilerimiz birçok önemli imkâna kavuşmuş, 2020 yılından itibaren araştırma fonu olarak lisansüstü öğrencilerin kullanımına sunulmuştur. 1996-2020 yılları arasında her dönemden akademik başarılı ilk dört öğrenciye aylık burslar sağlanmış; yine anabilim dalından başarılı 5 öğrenci her yaz dönemi seyahat hibeleri alarak, heyet olarak Japonya’da 3 haftalık eğitim programlarına katılmıştır. 2020 yılında Japon Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı’nın kurulması ile birlikte bu fon Nippon Zaidan tarafından lisansüstü bilimsel araştırmaların geliştirilmesi ve nitelikli genç araştırmacıların desteklenmesi amacıyla lisansüstü öğrencilerin araştırma destek fonu olarak 2021 yılından itibaren revize edilmiştir. 4 yılda 10’dan fazla lisansüstü bilimsel araştırma tezi bu fon tarafından desteklenmiştir (Bkz. Tablo 1).

 

   

Öğrenci

Tez Projesi

Senem ÇENTE AKKAN

Japon dili öğretiminde yazma kaygısı ve akademik dürüstlük ihlallerine ilişkin algı ve tutumların belirlenmesi

Tuğçe KARAPOLAT

Japon kültürü öğretiminde öğretim teknolojisi olarak sosyal ağ servisleri (SNS) kullanımının etkisi

Çağatay Ege ŞAHİN

Japon Şirketlerinde Çalışan Japon Dili Lisans Mezunlarının Japonca Özür İfadelerini Kullanımı

Reha AVCI

Eğitim Kurumları ve Ders Materyalleri Aracılığıyla Türkiye'de Japon Dili Eğitiminin Sanallaştırılması

E.Bihter ÇAKIR DEMİR

Japonca öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile öğretim teknolojileri kullanımına ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

İrem SAKA

Avrasya Coğrafyası Bölgesi Japonoloji öğrencilerinin akademik dürüstlük olgusuna ilişkin algı ve bilgi düzeylerinin tespiti ve analizi

Yaren YAMAN

Kültürlerarası iş ortamında yaşanan kültürel ve dilsel zorlukların Japonca lisans programı öğrencileri mezunları ve öğretmenleri açısından incelenmesi

Ata AKIN

Türkiye'de uzaktan eğitim yoluyla Japon dili eğitimi alan üniversite öğrencilerinin konuşma becerisi gelişimleri

Kubilay Kadir Elçin

-

Gamze DAĞDELEN

Japonca lisans öğrencilerinin akademik dürüstlük farkındalıklarının Japonca akademik yazım etkinlikleri yoluyla geliştirilmesi

Zeynep ARAS

-

Ümit ALTINTAŞ 

Gönüllü Japonca Afet Tercümanları için Dil ve Kültür Odaklı Eğitim Materyallerinin Geliştirilmesi ve Lisans Müfredatına Entegrasyonu

Oya UZUN 

Ders aşamasında

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ayrıca, NF-JLEP desteği ile Bursiyer Yüksek Lisans öğrencilerimiz tarafından 4 yılda 19 uluslararası bildiri tebliğ edilmiş, (2’si başvuru aşamasında) 5 makale üretilmiştir (Bkz. Tablo 2).

No

Conference Paper

1

Altintas, U. & Ozsen, T. (2025, November). Bridging the Gap: Linguistic and Intercultural Challenges of Japanese Volunteer Interpreters in Post-Disaster Türkiye. International Conference on Traces of the Past, Horizons of the Future: Exploring Japan at the Crossroads of Humanities, Technology and Global Dialogue, Pula-Croatia.

2

Altintas, U. & Ozsen, T. (2025, October). Bridging the Gap: Linguistic and Intercultural Challenges of Japanese Volunteer Interpreters in Post-Disaster Türkiye. International Conference on Traces of the Past, Horizons of the Future: Exploring Japan at the Crossroads of Humanities, Technology and Global Dialogue, Pula-Croatia.

3

Dağdelen, G. & Özşen, T. (2023 November). Empowering Academic Misconduct Awareness of Japanese language learners through Japanese Academic Writing Activities [Paper presentation]. 1st Asia – Middle East – Africa Conference on Academic and Research Integrity (ACARI 2023). Dubai-UAE, pp. 54-55.

4

Özşen, T., Saka, İ., Çelik, Ö., Razı, S., Çente-Akkan, S., Henek Dlabolová, D. , & Dağdelen, G. (2023 August). A methodology proposal for detecting academic misconduct in Japanese language texts in the digitalization era [Paper presentation]. The 17th International Conference of the European Association for Japanese Studies (EAJS), Ghent-Belgium.

5

Akın, A. (2023 May). Türkiye'de Uzaktan Eğitim Yoluyla Japon Dili Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Konuşma Becerisi Gelişimleri [Paper presentation].  The 14th International Congress on Social-Siences Humanities and Education, Istanbul, Türkiye,

6

Dağdelen, G., Saka, I. & Özşen, T. (2023). Academic misconduct issues in Japanese language teaching (JLT) in the digitalization era [Paper presentation]. 5th Russia&CIS International Conference on Japanese Language and culture, Moscow-Russia.

7

Çakır Demir, E. B. & Özşen, T. (2023). Exploring the Technological Pedagogical Content Knowledge of Japanese Language Teachers [Paper presentation]. The 17th International Conference of the European Association for Japanese Studies (EAJS), Ghent-Belgium. 

8

Yaman, Y. & Özşen, T. (2023). Between the Awareness of Multicultural Coexistence Among Japanese Language Education Students and the Education Curriculum on the Relationship [Paper presentation]. The 17th International Conference of the European Association for Japanese Studies (EAJS), Ghent-Belgium. 

9

Saka, İ. & Özşen, T. (2022, 17-18 November). Investigation of Academic Integrity From a Japanese Perspective by Detailed Content Analysis Method [Conference presentation abstract]. Trakya Universities Association IV. Graduate Student Congress, Çanakkale, Turkey.

10

Çente Akkan, S. & Özşen, T. (2022). Japanese L2 Learners’ Perceptions of Academic Misconduct Issues. 25th Japanese Language Education Symposium in Europe, Leiden, The Netherlands, 2022, pp. 98-99

11

Karapolat, T. & Özşen, T. (2022). The Effect of Using SNS as Instructional Technology in Teaching Japanese Culture. 25th Japanese Language Education Symposium in Europe, Leiden, Holland, 2022, pp. 67-68.

12

Çakır Demir, E. B. & Özşen, T. (2022). Japanese Language Learning Through Systematic Literature Review Method. 25th Japanese Language Education Symposium in Europe, Leiden, The Netherlands, pp. 59-60.

13

Özşen, T., Razı, S., Çelik, Ö., Çente-Akkan, S., Saka, İ., & Sakaue, T. (2022 May). Testing of Support Tools for Plagiarism Detection for the Japanese Language: TeSToP-J Project [Paper presentation]. European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2022, Porto-Portugal

14

Çelik, Ö., Yılmaz, T. S., Erçin, N., Razı, Ö. B., Çente Akkan, S., Saka, İ. & Uygun, E. (2022). Student Involvement in Upholding Academic Integrity: Student Boards as Praxis [Conference presentation]. European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2022, Porto, Portugal.

15

Çente-Akkan, S. & Özşen, T. (2022). The relation of writing anxiety and academic misconduct in Japanese language education [Paper presentation]. European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2022, Porto-Portugal.

16

Çente-Akkan, S. & Özşen, T. (2021). “Critical reading on Japanese language textbooks through  Minna no Nihongo”. The Fourteenth International Congress of Educational Research, October, 27-30.

17

Karapolat, T. & Özşen, T. (2021). “Discussing the Post-War Japanese Education System in Social and Historical Contexts Based on PISA Results”. The Fourteenth International Congress of Educational Research, October, 27-30.

18

Çente-Akkan, S. & Özşen, T. (2021). “A Framework Proposal for Detecting and Preventing Academic Misconduct in Japanese Language as L2”. Canadian Symposium on Academic Integrity 2021, June 22-23. (Virtual Symposium).

19

Avcı, A. R. (2021). “Proficiency of Japanese language education videos on YouTube”. The Fourteenth International Congress of Educational Research, October, 27-30.

Journal Papers

1

Yaman, Y. & Özşen, T. (2022). A brief discussion on post-war education system in Japan with a special focus on the primary education curriculum. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute, 51(2), 203-219. https://doi.org/10.30794/pausbed.1173526

2

Özşen, T., Saka, İ., Çelik, Ö., Razı, S., Çente Akkan, S., Henek Dlabolová, D. (2023). Testing of support tools to detect plagiarism in academic Japanese texts. Education and Information Technologies, 28, :13287–13321. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11718-4  

3

Karapolat, T., Özşen, T. & Çetinkaya, L. (2024). The impact of social media as an instructional tool in Japanese culture teaching. Education and Information Technologies, 29, 695–719. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12290-7

4

Saka, İ. & Özşen, T. (under review). Examining Perception and Knowledge of Academic Integrity Among Japanology Students in the Eurasian Region.

5

Dağdelen, G. & Özşen, T. (in progress). Enhancing Awareness of Academic Misconduct Among Undergraduate Japanese Language Learners Through Japanese Academic Writing Activities.